T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İl genelinde devam eden kamu yatırımlarının ve diğer iş ve işlemlerin koordineli bir şekilde sürdürülmesini sağlamak, aynı zamanda kamu kurum ve kuruluşları arasındaki iş birliğini güçlendirmek amacıyla gerçekleştirilen 2024 yılının 4. İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı, Vali Doç. Dr. Kübra Güran Yiğitbaşı başkanlığında yapıldı.
Valilik B Blok Toplantı Salonunda gerçekleştirilen toplantıya Vali Doç. Dr. Kübra Güran Yiğitbaşı’nın yanı sıra kaymakamlar, belediye başkanları, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, yatırımcı kuruluşların bölge ve il müdürleri katıldı.
9 Aylık Süreçte Yatırımların Fiziki Gerçekleşme Oranı Yüzde 60
12 Kalkınma Planı’nda belirtilen öncelikler doğrultusunda oluşturulan yatırım programları kapsamındaki kamu yatırımlarının 9 aylık gelişim sürecinin ele alındığı toplantıda konuşan Vali Doç. Dr. Kübra Güran Yiğitbaşı, “2024 yılı Afyonkarahisar yatırım programına bütüncül olarak baktığımızda İl Yatırım Takip Sistemi’nde 854 adet kamu yatırımı bulunmaktadır Söz konusu yatırımların toplam proje bedeli yaklaşık 33 milyar 300 milyon TL, önceki yıllar harcaması ise 7 milyar 700 milyon TL, 2024 yılı ödeneği ise 7 milyar TL’dir. 9 ayın sonunda yatırımlara yaklaşık olarak 3 milyar 700 milyon TL harcama gerçekleştirilmiş, buna bağlı olarak da yatırımlarımızdaki nakdi gerçekleşme oranı yüzde 53 fiziki gerçekleşme oranı da yüzde 60 olmuştur” dedi.
En Fazla Pay İl Milli Eğitim’de
Yatırımlardan en fazla pay alan kurumları da açıklayan Vali Yiğitbaşı, “Kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasına ilişkin çalışmalarımızın devam ettiği bu dönemde yatırım projelerinin 322’i tamamlanmış, 364 ’ü devam etmekte, 151’i ihale aşamasında iken 17 adet projeye de başlanamamıştır. Kamu yatırımlarıyla ekonomik rekabetçiliğin ve verimliliğinin artırılması, kamu hizmetlerinin daha etkin sunulması amacıyla kamu yatırımlarına ayrılan 2024 yılı ödeneklerinden en fazla pay alan üç kuruluş ise şöyle sıralanmaktadır; bütün kamu faaliyetlerinden daha fazla pozitif dışsallık üretme kapasitesini de göz önünde bulundurduğumuzda birinci sırada, 1 milyar 265 milyon TL ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü yer almaktadır, İkinci sırada ise özellikle yapımı devam eden hastanelerimiz ve ağız diş sağlığı merkezine aktarılan 896 milyon TL ödenekle İl Sağlık Müdürlüğü gelmektedir. Üçüncü sırada ise demiryolu yenileme, sinyalizasyon altyapı ve üstyapı iyileştirme çalışmaları için ayrılan 887 milyon TL ile TCDD 7 Bölge Müdürlüğü yer almaktadır” diye konuştu.
Sektörel Dağılımda Diğer Kamu Hizmetleri İlk Sırada
Yatırımlardan en fazla pay alan kurumları da açıklayan Vali Yiğitbaşı, şöyle konuştu: “Kamu yatırımlarında azami düzeyde tasarrufun ön plana çıktığı, bunun yanında özellikle şehrimizin kalkınma potansiyelini destekleyici mahiyetteki iktisadi ve sosyal altyapı yatırımlarına öncelik verildiği bu dönemde, kamu yatırımlarının sektörel dağılımına bakıldığı zaman ise ilk sırada 292 adet projeyle diğer kamu hizmetleri sektörü, ikinci sırada 277 adet projeyle ulaştırma ve haberleşme sektörü, üçüncü sırada ise 135 adet projeyle tarım sektörü bulunmaktadır.”
Vali Yiğitbaşı’nın konuşmasının ardından yatırımcı kuruluşların bölge müdürleri Afyonkarahisar genelinde devam eden yatırımlar hakkında ayrıntılı sunumlar yaptılar.
Talep ve isteklerin alınması, önceki toplantıda alınan kararların sonucunun değerlendirilmesi ve görüş alışverişinde bulunulması ile toplantı sona erdi.