Osmanlı döneminden bugüne kadar birçok aşamadan geçen nüfus iş ve işlemleri son yıllarda; geçmişi koruyan, geleceğe değer katan bir anlayışı esas alarak yenilikçi ve teknolojik yöntemlerle, insan odaklı, güvenilir, etkin, kaliteli ve sürdürülebilir bir şekilde yürütülmeye başlanmıştır.
Sayın İçişleri Bakanımız, Bakanlığımız ve Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğümüz koordinesinde yürütülen Yalınlaştırma, 3’ ü Bir Yerde, Merkezi Nüfus İdare Sistemi(MERNİS), Mekansal Adres Kayıt Sistemi(MAKS), Dijital Arşiv Projesi(DAP), Kimlik Paylaşım Sistemi(KPS), Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Değerlendirme Sistemi(NVİDES), e-Vatandaşlık Sistemi(EVS), Adres Kayıt Sistemi(AKS) ve Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (T.C.K.K) Projeleri ile nüfus işlemlerinde ülkemizin birçok alanda tasarruf etmesi sağlanarak işlemlerde yüzde 32 oranında rahatlama ve azalma elde edilmiştir.
Bu projeler akabinde Emniyet Genel Müdürlüğünce yürütülmekteyken 02 Nisan 2018 tarihinden itibaren Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğümüzce yürütülmeye başlanan pasaport ve sürücü belgesi iş ve işlemleri de merkez ve 17 ilçemizde vatandaşlarımızın hizmetine sunulmuştur.
Ayrıca Müdürlüğümüzün hizmet alanına giren 29 farklı işlem e-devlet üzerinden hizmete açılarak vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırmak hedeflenmiştir.
Afyonkarahisar İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü olarak vatandaşımızın hayatının her anında yanında bulunarak işlemlerini hızlı ve etkin bir şekilde yürütmek temel vazifemiz olmuştur ve olmaya devam edecektir.
Erkan TANYERİ
İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü