Afyonkarahisar Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü Görevleri;
1- Görev alanı içindeki sigortalı, işveren, emekli, hak sahibi ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler ile genel sağlık sigortalılarının tespit edilmesine ilişkin işlemleri yürütmek.
2- Sigorta primi ve buna ilişkin tahakkuk, tebliğ, tahsil, terkin, tecil, iade, ödeme, muhasebe ve benzeri işlemleri yürütmek.
3- Kuruma borcu olanların 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 48 inci maddesine göre yapılacak tecil ve taksitlendirme taleplerinin Yönetim Kurulunun verdiği yetkiler nispetinde değerlendirerek karara bağlanmasına, birim yetkisini aşan talepler için karar alınmak üzere yetkili makamlara sunulmasına ilişkin işlemleri yürütmek.
4- Gerçekleştirilen işlemlere ilişkin oluşan ihtilaflarda, ilgili yargı mercileri nezdinde Başkan adına talep ve savunmalarda bulunmak, gerektiğinde itiraz, temyiz ve tashihi karar talebinde bulunmak, yargı kararlarının uygulanması işlemlerini yürütmek.
5- Sağlık hizmet sunucularının sözleşme şartlarına uyup uymadıklarına ilişkin kontrol, tespit ve inceleme işlemlerini yürütmek. Bu bent kapsamında yapılacak kontrol, tespit ve inceleme işlemleriyle ilgili ortaya çıkacak ihtilafların çözümü konusunda Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğünün uygun görüşünü almak ve bu görüş doğrultusunda işlem tesis etmek.
6- Sosyal güvenlikle ilgili kanunların uygulanması ile hak ve ödevleri konusunda işveren, sigortalı ve hak sahiplerinin bilgilendirilmesi işlemlerini yürütmek.
7- Sigortalı ve işyeri tescil işlemlerini yürütmek.
8- Prim tahakkuk ve tahsilat işlemleri ile iadesi gereken primlere yönelik işlemleri yürütmek.
9- İdari para cezası tebligat ve tahsilat işlemleri ile buna ilişkin itiraz taleplerinin alınması ve sonuçlandırılmasına ilişkin işlemleri yürütmek.
10- Görev alanı sınırları içerisinde kayıt dışı istihdamla ilgili mücadele işlemlerini yürütmek.
11- e-sigorta işlemlerini yürütmek.
12- İsteğe bağlı sigortalılık işlemlerini yürütmek.
13- Ödenek, gelir ve aylık bağlama işlemleri ile hizmet ihyası ve toptan ödeme işlemlerini yürütmek.
14- Yurtdışı ve hizmet borçlanması işlemlerini yürütmek.
15- İkili ve çok taraflı sosyal güvenlik sözleşmelerinin öngördüğü işlemleri yürütmek.
16- İlgili kanunlara göre sigortalılara ve hak sahiplerine bağlanan malullük, yaşlılık ve ölüm aylıkları ile sürekli iş göremezlik ve ölüm gelirinin artırılması, azaltılması, durdurulması, iptal edilmesi, kesilmesi, yeniden bağlanması, gelir veya aylıklardan kesinti yapılması, gelir veya aylıkların ödenmesi ile sigortalıların kimlik ve ödeme bilgilerinin güncellenmesine ilişkin işlemleri yürütmek.
17- Ödenek, gelir ve aylıklara ilişkin yersiz ödemelerin geri alınması ile buna ilişkin icra işlemlerini yürütmek.
18- Kurumdan gelir veya aylık almakta iken ölen sigortalı ve hak sahibinin, sağlığında hak ettiği halde almadığı gelir veya aylık tutarının mirasçılara ödenmesi işlemlerini yürütmek.
19- Sigortalı ve hak sahiplerinin adres, banka veya posta ile ödeme değişikliği işlemlerini yürütmek.
20- Genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin yol, gündelik ve refakatçi giderlerine ait ödeme ve katılım payı işlemleri ile bunlara ilişkin itiraz işlemlerini yürütmek.
21- Yersiz ödeme ve itiraza ilişkin işlemleri yürütmek.
22- Bilgi işlem, istatistik, veri toplama, denetleme, inceleme ve uzlaşma, evrak ve arşiv yönetimi, halkla ilişkiler, satın alma, kiralama, bakım-onarım, sivil savunma ve benzeri işlemleri yürütmek.
23- İş süreçlerinin uygulanması, performanslarının ölçülmesi ve ölçüm sonuçlarının ilgili birimlere iletilmesine ilişkin işlemleri yürütmek.
24- Kişi, kurum ve kuruluşlardan satın alınan hizmetlerin sözleşme hükümlerine uygun olarak verilip verilmediğinin kontrol edilmesi, varsa uygunsuzlukların giderilmesi işlemlerini yürütmek.
25- Sunulan hizmetlerle ilgili olarak; dilek, öneri ve şikâyetlerin toplanması, incelenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması işlemlerini yürütmek.
26- Sosyal güvenlik mevzuatı kapsamındaki konularda; işveren, işyeri, sigortalı, emekli ve hak sahiplerinin kontrol, tespit ve inceleme işlemlerini yürütmek.
27- Hizmet ve ürün satın alınan kişi, kurum ve kuruluşlarla yapılan sözleşmelerin yürütülmesi, bunların feshine ilişkin işlemlerin gerçekleştirilmesi, sözleşmeden doğan ödemelerin yapılmasına ilişkin işlemleri yürütmek. Bu bent kapsamında ortaya çıkacak genel sağlık sigortası uygulamalarına yönelik ihtilafların çözümü konusunda, Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğünün uygun görüşünü almak.
28- Genel sağlık sigortası uygulamalarına ait iş ve işlemlerin yürütümünde, Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü tarafından yapılan düzenleme ile verilen görüş ve talimatlar doğrultusunda işlem tesis etmek.
29- İl müdürlüğü ve bağlı birimlerinde çalışan personelin özlük ve eğitim işlemlerini Personel Daire Başkanlığı ile eşgüdüm içerisinde yürütmek.
30- Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı tarafından verilen benzer nitelikteki diğer görevleri yürütmek.