T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Vali Doç. Dr. Kübra Güran Yiğitbaşı, 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı itibariyle faaliyete başlayan Birikim Okulları Afyonkarahisar Kampüsü’nün açılışına katıldı.
Açılışta konuşan ve yaklaşık 30 yıllık tecrübesi olan Birikim Okullarının eğitim faaliyetlerine bir dershane ile başladığını söyleyen Birikim Okulları Genel Müdürü Salih Eren, şu anda Türkiye genelinde 17 kampüsü, 22 kursu ve 10 tane müstakil anaokulu olan, Millî Eğitim Bakanlığı müfredatı yanında aynı zamanda yerli ve milli olarak tanımladıkları Hayat Denge Modeli Programları ile eğitim faaliyeti yürüttüklerini söyledi.
Daha sonra söz alan İl Milli Eğitim Müdürü Miraç Sünnetci ise konuşmasında özel ya da resmi olarak kurum ayrımı yapmadıklarını, il genelinde toplamda 61 özel öğretim kurumu olduğunu, toplamda 6 bin 4 öğrencinin bu okullarda eğitim aldığını söyledi.
Eğitimdeki Olumsuz Tabloyu Olumluya Çevirdik
Son olarak söz alan ve 2,5 yıllık süreçte eğitimdeki olumsuz algının olumlu yönde değiştiğini vurgulayan Vali Doç. Dr. Kübra Güran Yiğitbaşı, şöyle konuştu: “Afyonkarahisar’da çok köklü, çok kıymetli, birbirinden güzel işler yaparak şehrimize değer katan birçok Özel Eğitim Kurumumuz var. Bugün yeni bir okulumuzu daha heyecanla, birliktelikle ve mutlulukla açıyoruz. Şehrimiz için, ailelerimiz ve tüm eğitim camiamız için bu eğitim kurumumuzun hayırlara vesile olmasını diliyorum. Afyonkarahisar’da eğitime dair oluşan olumsuz tabloyu son 2.5 yıldaki yoğun gayretler ve eğitimcilerimizin de gayretleri ile olumlu yöne çevirdiğimize inanıyorum. Eğitim hepimizin yakından takip ettiği ve yakın ilgi alanımıza önemle giren bir konu. Şöyle bir baktığımızda bizler iki yılda LGS’de Türkiye ortalamasının üzerine çıkmışız. TYT’de Türkiye 2.’si ve 3.’sü bulunuyor, bursluluk sınavlarında 20’ye yakın Türkiye 1.’miz var, yine TEKNOFEST ve TÜBİTAK yarışmalarında Türkiye 1’si., 2.’si ve 3.’sü olan takımlarımız var. 1. Olan öğrencimiz kutuplarda araştırma ödülü ile ödüllendirildi. Bence muhteşem bir tecrübe oldu kendisi için. Aynı zamanda aile, eğitim ve sosyal sorumluluk projelere de ağırlık verdik. Heimlich manevrası, huzurevi ziyareti projeleri ve ilkokul öğrencileri için başlattığımız esnaflar ile selamlaşma projeleri de öğrencilerimizden oldukça ilgi gören projelerden bazıları.”
Çocuklarımızın Hayata Karşı Bir Duruşla ve Özgüvenle Yetişmelerini Sağlamak İstiyoruz
Eğitimin sadece belli bir akademik başarıyı yakalamak ve onun üzerine çıkmak olarak algılanmaması gerektiğini düşündüğünü söyleyen Vali Yiğitbaşı, “İşte bizler yaptığımız çalışmalar ile hem akademik hem de sosyal alandaki projeleri hayata geçirerek, öğrencileri daha fazla sosyal hayatın içerisine katarak, vicdanı, ahlakı, hakikati biraz daha özümsemelerini sağlayarak hayata karşı bir duruş ve bir özgüvenle yetişebilmelerini sağlamak istiyoruz. Vatanını, milletini, bayrağını ve ecdadını seven ve sayan kişiler olarak yetişmelerini sağlama gayemizi de buradan bir kez daha ifade etmek istiyorum. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın da tensipleriyle Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli uygulamaya başlandı. Milletimizin tarihini, kültürünü, değerlerini ve birikimini merkeze alan bir bakış açısı ile hazırlandı bu model. Bu yeni modelin yeni neslin yetiştirilmesinde çocuklarımızın zihnine ve kalbine çok güzel bir şekilde yerleşecek bir eğitim modeli olmasını diliyoruz. Hz. Mevlana’nın pergel metaforu ile de aslında bu yeni modeli anlatabiliriz. Tıpkı pergel gibi bizler de evlatlarımızı kendi kimlik ve aidiyetlerine sonuna kadar sahip çıkan, sabit ilkeleri ve değerleri olan ve onlardan hiçbir zaman vazgeçmeyen, onlarla büyüyen ancak diğer ayaklarıyla da ulaşabilecekleri kadar uzağa ulaşıp oradaki teknolojik gelişmeleri, ilimi ve bilimi takip eden ve almaya açık olan bir şekilde olmalarını istiyoruz, diliyoruz. Okulumuzun Hayat Denge Modeli de bu anlayışla verilen bir eğitim modeli diye düşünüyorum. Ben okulumuzun şehrimize hayırlı olmasını diliyor, tüm eğitimcilerimize başarılar diliyorum. Eğitim alanında her türlü çabanın ve iyiye gidişin yanındayız, arkasındayız”
Öğrenciler tarafından şiirler okunması ve halk oyunu ekibinin gösterisinin ardından kurdele kesimi yapıldı. Okulda incelemeler yapan Vali Yiğitbaşı, sınıfları da ziyaret ederek öğrencilerle sohbet etti.