T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Vatandaşların devletle olan bağını güçlendirmek, sorunlarına etkili ve hızlı çözümler üretebilmek amacıyla düzenli aralıklarla yapılan yılın son Halk Toplantısı, Vali Doç. Dr. Kübra Güran Yiğitbaşı başkanlığında yapıldı.
Vali yardımcıları ve ilgili kurum amirlerinin de hazır bulunduğu toplantıda vatandaşların sağlık, sosyal yardım, iş ve diğer konularda kendisine ilettiği sıkıntıları ve talepleri dinleyen Vali Yiğitbaşı, taleplere çözümler üretti.
Toplantılarımıza Yoğun Bir Katılım Var
Toplantı öncesi basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Vali Doç. Dr. Kübra Güran Yiğitbaşı, “Bilindiği üzere il merkezinde Vali Yardımcılarımız ve ilgili kurum müdürlerimizin katılımıyla, ilçelerimizde de kaymakamlarımız, belediye başkanlarımızın il ve ilçe müdürlerimizin katılımlarıyla Halk Günü Toplantıları gerçekleştiriyoruz. 2024 yılının son Halk Günü Toplantısına yoğun bir katılım oldu, 440 kişilik başvurumuz var. Vali Yardımcılarımız ile birlikte inşallah hızlıca vatandaşlarımızla doğrudan görüşüp sorunlarını, taleplerini, ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde alarak, çözümlemeye çalışacağız. Bu süreçte il müdürlerimiz de gerekli katkıyı sunacaklar” dedi.
2 Bin 591 Vatandaşın Talepleri Dinlendi
2024 yılında toplamda 17 Halk Günü Toplantısı gerçekleştirildiğini söyleyen Vali Yiğitbaşı, “Şimdiye kadar 17 Halk Günü Toplantısı gerçekleştirdik. Bin 887’si kadın, 704’ü erkek olmak üzere toplam 2 bin 591 vatandaşımızın sorunlarını ve taleplerini dinledik. İlgili müdürlerimize talimatlar verilerek çözümlere ulaşılmasını sağladık. Vatandaşlarımızdan gelen nakdi yardım taleplerinin yüzde 85’i olumlu sonuçlanırken SYDV mevzuatı doğrultusunda muhtaçlık sınırı gibi kriterler, adres kaydının Afyonkarahisar’da olmaması, hali hazırda yardım alımına devam edilmesi nedeniyle olumlu sonuçlandırılamayan talepler oldu. Ama mevzuata takılan noktalarda da birebir vatandaşlarımızla görüşüp ihtiyaç olduğu kanaatine varıyorsak, mutlaka hayırseverlerimiz yoluyla da bir şekilde kendilerine destek vermeye çalışıyoruz” şeklinde konuştu.
İş Taleplerinin Yüzde 70 Oranda Çözüm Bulundu
Toplantılarda iletilen iş taleplerinin yüzde 70 oranda olumlu sonuçlandığını kaydeden Vali Yiğitbaşı, “Olumsuz sonuçlanan iş talepleriyle ilgili yaptığımız değerlendirme sonucu talepte bulunulmasına rağmen İŞKUR’a görüşmeye gidilmemesi ilk maddeyi oluşturuyor. Aynı zamanda bizler Halk Günü Toplantısında İŞKUR’a direk kayıtlar alıyoruz. Ama vatandaşımız sonrasında görüşmeye gitmeyebiliyor. Söz konusu iş ona zor gelebiliyor. Kamu da işi ısrarla talep ettiği için birtakım ilanları da kendisine uygun bulmayıp gitmemezlik yapılması olumsuz sonuçlanan yüzde 30’luk paydayı oluşturuyor. Bunlar ışığında yüzde 70’lik veri olumlu ve güzel bir rakam olarak karşımıza çıkıyor.” şeklinde konuştu.
Talepler Büyük Oranda Çözüme Kavuştu
İlçelerde yapılan toplantıları hatırlatan ve tüm toplantılarda çeşitli konularda talepler geldiğini ifade eden Vali Yiğitbaşı şöyle devam etti: “Valiliğimize sosyal yardım ve iş haricinde çeşitli konularda Halk Günü Toplantılarımızda başvurular geliyor. Bu noktada çeşitli konuları da yüzde 70'e yakın olumlu çözüm üretilmiş. Bu talepler özellikle kavşak yapımı talepleri, üniversitelerin kadro talepleri, personel nakil talepleri ve ilave trafo kurulması gibi birtakım talepler. İlçelerimizde yaptığımız Halk Günü Toplantılarına bizzat katılmaya çalıştım. Şimdiye kadar İscehisar, Sandıklı, Başmakçı, Dazkırı, Çay ve Sultandağı ilçelerinde gerçekleştirdiğimiz Halk Günü Toplantılarımızı yüzde 86 oranda olumlu sonuçlandırdık. Sosyal yardım, iş ve çeşitli konularda vatandaşlarımızın başvurularını aldık. Bu vesile ile katkıları için kıymetli Vali Yardımcılarımızla birlikte il merkezinde çalıştığımız Açık Kapı Müdürlüğümüze, İl Emniyet Müdürümüze, İl Jandarma Komutanımıza, ilgili tüm birim müdürlerimize gayretleri için teşekkür ediyorum. Allah hayırlı, sağlıklı ve güzel günleri şehrimize, ülkemize ve tüm vatandaşlarımıza göstersin.”
Toplantıda tüm vatandaşları tek tek dinleyen Vali Yiğitbaşı’na vatandaşların da ilgisi yoğundu. Taleplerine daha önceki toplantılarda çözüm bulunan vatandaşlar çeşitli hediyeleriyle birlikte Vali Yiğitbaşı’na teşekkür ettiler.